Information Technology(فناوری و اطلاعات)

 یوتیوب (به انگلیسی: YouTube)‏ سومین وب‌گاه پرطرفدار دنیا پس از فیس‌بوک و گوگل و پیش از یاهو! و بزرگترین شاخهٔ گوگل است که در نوار ابزار این وب‌گاه دیده می‌شود. یوتیوب معروف‌ترین وب‌گاه بارگذاری و تماشای ویدئو است که توسط سه کارمند پی‌پل در فوریه سال ۲۰۰۵ ایجاد شد. چاد هرلی، استیو چن، و جاوید کریم پس از موفقیت‌های وب‌گاه فلیکر، تصمیم به ایجاد یوتیوب گرفتند.

این شرکت در سان برونو، کالیفرنیا و با استفاده از آدوبی فلش ویدئو و اچ‌تی‌ام‌ال۵ برای نمایش انواع ویدئوها مانند کلیپ‌های فیلم، کلیپ‌های تلویزیون و کلیپ‌های موسیقی و هم چنین فیلم‌های وبلاگ‌ها و فیلم‌های اوریجینال ایجاد شده‌است. این شرکت به کاربرانش این امکان را می‌دهد که ویدئوها را بر روی صفحات وب، وب‌نوشت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. این وب‌گاه قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای سه‌بعدی و آناگلیف را دارد و با فرمت‌های مختلفی از جمله فلش ویدئو سازگاری دارد. ویدئوهای این شرکت را می‌توان در پلی‌استیشن ۳، وی، وایکس‌باکس لایو نیز تماشا کرد. نسخهٔ تلفن همراه این وب‌گاه به صورت یک نرم‌افزار بر روی پلت فرم اندروید نیز در دسترس است.

ویدئوی چارلی انگشت منو گاز گرفت پربازدیدترین ویدئوی یوتیوب است که در ماه مه سال ۲۰۱۱ بیش از ۳۷۵ میلیون بار بازدید شد. ویاکوم از شرکت‌های علیه یوتیوب بود که با رای دادگاه به منظور انتشار ویدئوهای خصوصی‌اش در این وب‌گاه، ۱ میلیارد دلار از یوتیوب خسارت گرفت. این وب‌گاه مجهز به سیستم تشخیص حق تکثیر است و ویدئوهای نقض حق تکثیر را بر روی وب‌گاه منتشر نمی‌کند. البته این سیستم گاهی اوقات دچار اشتباه می‌شود.

بیشتر ویدئوهای این شرکت توسط افراد عادی و بعضی از ویدئوها توسط شرکت‌ها و رسانه‌هایی مانند سی‌بی‌اس، بی‌بی‌سی، هیولو، ویوو و برخی سازمان‌های دیگر و برخی توسط خود یوتیوب بارگذاری شوند. افراد ثبت نام نکرده بارگذاری‌هایشان محدود است؛ اما افراد ثبت نام کرده می‌توانند ویدئوهای نامحدودی را بارگذاری کنند. فقط کاربران ثبت نام شدهٔ به سن ۱۸ سال رسیده اجازهٔ بارگذاری ویدئوهایی با محتوای توهین آمیز را دارند. سرانجام این شرکت توسط شرکت ال‌ال‌سی پایه‌گذاری شد و در نوامبر ۲۰۰۶، توسط شرکت گوگل با قیمت ۱٫۶۵ میلیارد دلار آمریکا خریداری شد و هم‌اکنون از شاخه‌های گوگل است.

یوتیوب پس از پخش ویدئوهای مربوط به اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ در ایران فیلتر شد. مدتی پیش، چاد هرلی از سمت مدیریت کل یوتیوب کناره گیری کرد و یک مرد ۳۳ سالهٔ ایرانی-آمریکایی به نام سالار کمانگر را به عنوان مدیر کل یوتیوب منصوب کرد.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 21:25
ALI MIRZAIE

  جدیدترین گوشی نوکیا موسوم به 808 که دوربینی 41 مگاپیکسلی دارد، هم‌اکنون و با گارانتی رسمی با قیمت یک میلیون و 170 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. شنیده می‌شود که دفتر نوکیا در ایران برای عرضه این گوشی برنامه‌های تبلیغاتی زیادی در نظر داشت، اما درست چند روز قبل از شروع این برنامه‌ها دفتر نوکیا در ایران به دلیل مشکلات اقتصادی جهانی این شرکت فنلاندی تعطیل شد.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 21:23
ALI MIRZAIE

 

ساختار داخلی نوکیا ORO مانند جدیدترین گوشی‌های هوشمند نوکیا است. این گوشی سیمبین، با جدیدترین آپدیت آن یعنی Anna اجرا می‌شود. ارتباط رادیویی ۵ بانده تا HSDPA 3G و Wi-Fi از بارزترین امکانات ارتباطی نوکیا ORO است. صفحه‌نمایش ۳٫۵ اینچ AMOLED، دوربین ۸ مگاپیکسل با ضبط ویدئویی ۷۲۰ پیکسل نیز از دیگر ویژگی‌هایش به شمار می‌رود. از نظر امکانات اجرایی با دیگر گوشی‌های هوشمند اخیر نوکیا تفاوت چندانی ندارد، اما در میان گوشی‌های اعلا در نوع خود نادر است. معمولا شما هنگام خرید یک تلفن همراه، بین ظاهر شیک و جدیدترین امکانات باید یکی را انتخاب کنید؛ اما نوکیا ORO هر دو را با هم دارد.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 21:20
ALI MIRZAIE

 

دنیای زیرو و رو شده مایکروسافت. در اولین نگاه به عکس ها و پیش نمایش های ویندوز 8 ظاهر کاملا متفاوت آن جلب نظر می کند. دیگر نه خبری از دسک تاپ معمول  است و نه تسک بار دوست داشتنی پایین ویندوز را مشاهده می کنید. مثل اینکه همه چیز زیر و رو شده و محیط کاربری ویندوز هشت بیشترین شباهت را به رابط کاربری ویندوز فون 7 این شرکت دارد.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 19:57
ALI MIRZAIE

Firefox 3.5 logo.png

 فایرفاکس موزیلا (به انگلیسیMozilla Firefox)‏ (به فارسی: روباه آتشین موزیلا) (مخفف شده آن به صورت رسمی Fx، اما به صورت غیر رسمی FFمرورگر وب آزاد و بازمتنبرگرفته از موزیلا اپلیکیشن سویت است که توسط بنیاد موزیلا اداره می‌شود. بر اساس آمار در ماه ژوئن ۲۰۱۲ ، این مرورگر ۳۴.۴٪ از کاربران اینترنت [۳] و در ماه ژانویهٔ ۲۰۱۰ ، ۲۵% کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده‌است.[۴] این مرورگر بیشتر بین کاربران توزیع‌های لینوکس محبوبیت دارد، رفته‌رفته با پدیدار شدن مشکلات امنیتی در پراستفاده‌ترین مرورگرهای وب مانند اینترنت اکسپلورر، کاربران دیگر سیستم‌عامل‌های رایانه‌ای از قبیل ویندوز و مکینتاش نیز استفاده از این مرورگر را آغاز کرده‌اند، تا جایی که مستقل از یکسیستم‌عامل مشخص، بیش‌استفاده‌شده‌ترین مرورگر جهان می‌باشد.Mozilla Firefox مرورگر تحت وبی است برای مرور و جستجو در بین صفحات اینترنتی با سرعت و امنیت بسیار بالا که محصول کمپانی قدیمی Mozilla است و در زمینه ارائه ابزار های اینترنتی بسیار محبوب و معروف است. مرورگر فایر فاکس موزیلا محبوب را به خاطر کیفیت و کارایی بالایش فراتر از سایر مرورگرهای مطرح دنیا مانند Internet Explorer و Opera قرار دادند زیرا امکانات این مرورگر از قبیل، امنیت، سرعت، کیفیت نظر هر کاربری را نیز به خودش جلب میکند. در حال حاضر در نرم افزار موزیلا 16 بیشترین کاربر را برای مرور در دنیای مجازی دارد و در طی سالیان توانسته بخوبی از رغیبان خود جلو بزند و رتبه اول را کسب کند. در طی مدت های گذشته شاهد بودیم که برنامه موزیلا در مدت های طولانی نسخه فینال را توزیع میکرد اما امروزه با تاخیر سیاست های بنیان گذار آن یعنی موزیلا، نسخه های فینال بزودی عرضه میشوند و مشکلات سریعتر برطرف میشوند



ادامه مطلب ...


           
شنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 19:45
ALI MIRZAIE

 (هم اکنون که این تایپیک را می نویسم دارم از مرورگر کروم استفاده می کنم)
الگوی اصلی صفحهمطابق با سایر محصولات گوگل می باشد. رنگ پیش فرض آبی روشن و تمامی منو ها و کادر ها دارای سایه می باشند، در یک کلام میتوان گفت که با مشاهده ی صفحه ی نخست این مرورگر اولین چیزی که به یاد می آورید گوگل است.!!!به این صورت که در بالای صفحه نواری از BookMark ها قرار داده شده، در وسط صفحه وب سایت هایی که شما بیشترین بازدید را از آنها داشته اید به مرور زمان لیست می شود و با کلیک بر روی تصویر آنها به وب سایت مورد نظرتان ارجاع داده می شوید.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 17:23
ALI MIRZAIE

 اینترانت ملی ایران نام پروژه‌ای است که گفته می‌شود قرار است تا پایان برنامهٔ پنجم توسعه کامل گردد. پایگاه اطلاع‌رسانی دولت یکی از اهداف مهم این پروژه را ایجاد امنیت و مصون ماندن از حملات اینترنتی و مقابله با آمریکا در جنگ نرم بیان کرده است. رضا تقی‌پور (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) در این باره افزوده است که اینترنت در کنار شبکهٔ ملی به همان شکلی که وجود داشته همچنان باقی خواهد ماند و با اجرای این طرح امکان پیاده‌سازی تلویزیون اینترنتی، ویدئو درخواستی، آموزش از راه دور، دورکاری، سلامت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی به وجود خواهد آمد. از مهمترین ویژگی‌های این شبکه، پهنای باند آن (تا دو مگابیت بر ثانیه) بیان شده است. از طرف دیگر پیام کرباسی (سخنگویانجمن نظام صنفی رایانه‌ای) اظهار داشته که پس از راه‌اندازی شبکه ملی، ارتباطات اینترنتی ایران با اینترنت جهانی قطع خواهد شد و دسترسی به برخی از وب‌گاههای جهانی ممکن نخواهد بود.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 17:19
ALI MIRZAIE

 Sony Xperia Acro S

Acro S نام مدل جدید کمپانی ژاپنی سونی است که از خانواده Xperia به تازگی معرفی و عرضه گردیده است. در گذشته و در نقد و بررسی Xperia Go در مورد گوشی‌های ضد آب و مقاوم در برابر گرد و غبار توضیح کاملی داده‌ایم و حالا سونی با معرفی این مدل، یکی دیگر از مدل‌های شگفت انگیز ضد آب خود را به بازار عرضه نموده است. توضیحات تکمیلی در بخش نقد و بررسی محصول ارائه شده است.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 17:15
ALI MIRZAIE

 آیفون ۵ (به انگلیسی: iPhone 5)‏ نسل ششم و آخرین نسل معرفی شده از گوشی‌های هوشمندی است که توسط شرکت اپل ساخته‌شده‌است. آیفون ۵ در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲ در جریان کنفرانس اپل در سان فرانسیسکو معرفی و پیش‌فروش آن در تاریخ ۱۴ سپتامبر آغاز شد و در تاریخ ۲۱ سپتامبر در اختیار خریداران قرار گرفت.

این نسخه از گوشی سرتاسر از آلومینیوم و شیشه ساخته‌شده‌است و از آی او اس ۶ بهره می‌برد. آیفون ۵ طبق ادعای اپل، هم اکنون نازک ترین تلفن هوشمند ارائه شده‌است. آیفون ۵ نیز همانند آیفون 4S به دستیار صوتی هوشمند سیری مجهز می‌باشد.

IPhone 5.png



ادامه مطلب ...


           
شنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 17:5
ALI MIRZAIE

 

 

چند سال پیش که سامسونگ تلفن هوشمند گالکسی اس را به بازار عرضه کرد موفقیت بسیاری را کسب کرد و فروش خوبی داشت به همین دلیل سامسونگ تصمیم گرفت تا نسخه بعدی ان را با نام گالکسی اس ۲ عرضه کند که این گوشی نسبت به گالکسی اس فروش بیشتری داشت و پس از ان سامسونگ گالکسی اس ۳ را به جهانیان تقدیم کرد که ان هم نسبت به گالکسی اس ۲ فروش بیشتری داشت. حال سامسونگ در حال ساخت تلفن هوشمند گالکسی اس ۴ است که مشخصاتی از ان به بیرون درز پیدا کرده است که ما در این مطلب ان ها را بررسی خواهیم کرد[...]



ادامه مطلب ...


           
شنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 16:53
ALI MIRZAIE

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 7 صفحه بعد

درباره وبلاگ


سلام دوستان من علی هستم از این که از وبلاگ من دیدن میکنین ازتون متشکر هستم امیدوارم خوشتون بیاد!!!
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان everything و آدرس alijjon98.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->


Alternative content