Information Technology(فناوری و اطلاعات)


شرکت روسی کسپراسکی که تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی است، نام ایران و نام نمایندگان ایرانی‌اش را از وب سایت رسمی خود حذف کرده است.

ایسنا نوشت: تا چند هفته‌ی پیش نام ایران و نمایندگان این شرکت در لیست کشورها و شرکت‌های تحت پوشش کسپراسکی به چشم می‌خورد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مسوولان کسپراسکی خاورمیانه در گذشته بر این نکته تاکید داشتند که ایران را در زمینه‌ نرم‌افزارهای امنیتی تحریم نخواهند کرد و به حمایت از نمایندگان خود در ایران ادامه خواهند داد.

با این حال باید منتظر ماند و دید که واکنش شرکت‌های تحت حمایت کسپراسکی و مسوولان این شرکت روسی درباره این اقدام چگونه خواهد بود.



           
دو شنبه 17 تير 1392برچسب:, :: 21:45
ALI MIRZAIE

 

مایکروسافت برخی از بازی‌های ایکس باکس و PC را برای اندروید و iOS منتشر خواهد کرد
 

مایکروسافت قصد دارد، برخی از بازی‌های خود را برای iOS و اندروید منتشر کند. براساس گزارش خبرگزاری ژاپنی Nikkei، مایکروسافت قرارداد همکاری را با یک توسعه دهنده ژاپنی اپلیکیشن‌های موبایل با نام KLab منعقد نموده که پیرو آن برخی از بازی‌های مایکروسافت از جمله Age of Empires برای پلتفرم‌های موبایل از جمله iOS و اندروید تهیه و عرضه خواهد شد.



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 10 تير 1392برچسب:, :: 22:19
ALI MIRZAIE

 پس از مدت‌ها بالاخره کمپاني اپل، مدل جديد ابر کامپيوتر Mac Pro را معرفي نمود. نسل جديد Mac Pro طراحي کاملا متفاوتي داشته و بدنه اي استوانه اي دارد و سخت افزار داخلي آن به حدي قدرتمند است که مي‌تواند به راحتي تا 10 سال آينده به عنوان يک ابر کامپيوتر ايفاي نقش کند!

مغز متفکر اين ابر کامپيوتر، پردازنده دوازده هسته اي و 256 بيتي Intel Xeon E5 است که در کنار حافظه DDR3 با فرکانس 1.8666 مگاهرتز، مي‌تواند تا 60 گيگابايت ديتا را در هر ثانيه پردازش کند. اين ابر کامپيوتر همانند لپ تاپ‌هاي MacBook از حافظه هاي پرسرعت خشک يا SSD استفاده مي‌کند.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 8 تير 1392برچسب:, :: 11:25
ALI MIRZAIE

 

 
Username:TRIAL-82506131
Password:sn2r2fxamb
 
Username:TRIAL-82506140
Password:vh7fbm78f5
 
Username:TRIAL-82506156
Password:ha4f8s48ju
 
Username:TRIAL-82506191
Password:32fvuc4hxj
 
Username:TRIAL-82506170
Password:bh6sbvkrc8
 
Username:TRIAL-82506220
Password:e67tjj576v
 
Username:TRIAL-82506235
Password:uctjcsbpj4
 
Username:TRIAL-82506247
Password:4spskbjbk7
 
Username:TRIAL-82506269
Password:s83v6r347f
 
Username:TRIAL-82507484
Password:dke2pukujj
 
Username:TRIAL-82507674
Password:mr43ccu4ep
 
Username:TRIAL-82509424
Password:b68eck5mak
 
Username:TRIAL-82512571
Password:cmea75v5um
 
Username:TRIAL-82512595
Password:mxxej7ns87
 
Username:TRIAL-82512611
Password:8ntffcjsb2
 
Username:TRIAL-82512633
Password:eep6v4cuha
 
Username:TRIAL-82512647
Password:thja2dv7j7
 
Username:TRIAL-82513941


           
سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, :: 14:47
ALI MIRZAIE

  • دنیای زیرو و رو شده مایکروسافت. در اولین نگاه به عکس ها و پیش نمایش های ویندوز 8 ظاهر کاملا متفاوت آن جلب نظر می کند. دیگر نه خبری از دسک تاپ معمول است و نه تسک بار دوست داشتنی پایین ویندوز را مشاهده می کنید. مثل اینکه همه چیز زیر و رو شده و محیط کاربری ویندوز هشت بیشترین شباهت را به رابط کاربری ویندوز فون 7 این شرکت دارد.
  • ویندزو هشت از سیستم های مبتنی بر معماری system-on-a-chip و پردازنده های AMR پشتیبانی می کند. این بدان معنی است که قرار است یک سیستم عامل برای همه چیز داشته باشیم. مثل اینکه قرار است ویندوز هشت علاوه بر دسک تاپ و لپ تاپ ها، بر روی تبلت ها و دیگر ابزارهایی که از این معماری استفاده می کنند، قابل استفاده باشد.
  • برنامه های قدیمی هم روی ویندوز هشت کار می کنند. قرار است که تمامی برنامه های تحت ویندوز سون و شاید ویندوزهای قبلی به راحتی در ویندوز هشت قابل استفاده باشند و شما نیازی به خرید یا به روز رسانی نرم افزارهای ویندوز سون نخواهید داشت. اما معلوم نیست که این قابلیت شامل تبلت ها و دیگر ابزارها هم می شود یا خیر.
  • ویندوز هشت سازگارترین سیستم عامل بازار با قابلیت لمسی صفحات نمایش ابزارهای مختلف خواهد بود. مایکروسافت به خوبی می داند که ذائقه مخاطب در حال تغییر به سمت تبلت ها، لپ تاپ های صفحه لمسی و کامپیوترهای All-in-one با صفحه تمام لمسی است. موس و کیبرد هم کم کم نفس های آخر را می کشند. در ویندوز هشت تمامی برنامه ها بدون نیاز به صفحه کلید و موس، تنها با قابلیت چند لمسی و صفحه کلید مجازی کار خواهند کرد.
  • شیوه طراحی و کار برنامه ها تغییر کرده است. مایکروسافت می گوید که با استفاده از جاوااسکریپت و HTML5 برنامه هایش را (که در اینجا App نامیده می شوند) به شیوه خاصی طراحی کرده است. این برنامه ها تا حد زیادی به وب اپلیکیشن ها و برنامه های تلفن های هوشمند وتبلت ها شبیه شده اند.
  • مایکروسافت هم صاحب فروشگاه نرم افزار یا App Store می شود. درون ویندوز هشت شاهد یک برنامه فروشگاه داخلی خواهیم بود. تقریبا تمام برنامه های تولیدی مایکروسافت اعم از رایگان و غیررایگان را در این فروشگاه خواهید یافت و در مرحله بعد برنامه های دیگر شرکت ها را هم که برای ویندوز هشت تولید شده اند به آن اضافه می شود.
  • شایعات حاکی از آن بود که ویندوز هشت در سال آینده ارائه خواهد شد. تا اینکه مدیرعامل مایکروسافت هم این تاریخ را تایید کرد و گفت که در اواخر سال ۲۰۱۲ باید منتظر این سیستم عامل باشید. حال باید ببینیم در سال ۲۰۱۲ ویندوز عرضه خواهد شد، یا اینکه طبق تقویم مایاها، دنیا به پایان می رسد!
  • علی رغم جهش سخت افزار از ویندوز ایکس پی به ویندوز ویستا، ویندوز سون همان سخت افزار یک گیگابایت رم و یک گیگاهرتز پردازنده ویستا را نیاز داشت. حال طبق گفته های مدیران مایکروسافت، در ویندوز هشت هم تغییرات گسترده ای از نظر سخت افزار مورد نیاز نخواهیم دید. ویندوز هشت قرار است با همان حداقل های پردازنده یک گیگابایتی، رم یک گیگابایتی و پانزده تا هفده گیگابایت فضای خالی هارد دیسک بتواند کار کند.
  • ویندوز سون نسخه خانگی را بسته به اینکه از ویستا به آن آپگرید می کردید یا نسخه مستقل می خریدید، بین ۱۶۵ تا ۲۵۰ دلار برای تان هزینه در برداشت. پیش بینی می شود که ویندز هشت هم چیزی بیش از این قیمت گذاری نگردد.
  • احتمالا اواخر سپتامبر (یکی دو ماه دیگر) می توانید نسخه بتای این سیستم عامل را در برخی سایت ها ببینید و در صورت علاقه، با مسئولیت خودتان به تست آن بپردازید. شاید این هم مانند ویندوز سون چنان جذاب و کاربردی باشد که با همین نسخه آزمایشی بتا کارتان را آغاز کنید.

 



           
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 18:30
ALI MIRZAIE

 

از این که هک شده اید حس عجیب و مضحکی دارید، اما دقیقاً نمی دانید در مرحله ی بعدی چکار کنید. اگر مانند اکثر مردم باشید، نمی دانید الزاماً باید کجا را بگردید تا شواهدی برای به خطر افتادن سیستم تان بیابید. حال نگاهی می اندازیم به چند مورد از شواهد رایجتر که ممکن است پس از ایجاد عیب در سیستم پیدا کنید.



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 26 دی 1391برچسب:, :: 20:41
ALI MIRZAIE

 کیبورد فیس بوک

شبکه اجتماعی فیس بوک در این یکی دو ساله آنقدر رشد کرده که بسیاری از گجت ها و وسایل جدید تحت تاثیر آن و یا شبکه های دیگر قرار گرفته اند . این کیبورد هم از همان وسایل است. کیبورد مخصوص دسترسی به امکانات شبکه اجتماعی که به انگلیسی

social network access keyboard که به فرم مخفف (SNAK) نوشته می شود همانند کیبوردهای معمولی است با این تفاوت که ۱۹ دکمه اضافی برای دسترسی به امکانات فیس بوک از قبیل پیام ها ، رخدادها ، بازی ها ، تصاویر ، لینک ها ، تنظیمات محرمانه ، ویرایش پروفایل ، مرکز کمک ، گروه ها و … دارد . بر روی این ۱۹ دکمه که در یک ستون چیده شده اند آیکون های فیس بوکی دیده می شود .برای کسانی که از شبکه های اجتماعی به عنوان مکانی برای معرفی کسب و کار و تجارت خود استفاده می کنند بسیار کاربردیست و در وقت آنها صرفه جویی خواهد شد.

کافیست برنامه مخصوص این کیبورد را روی کامپیوتر خود نصب کرده و همانند کیبورد فعلی خود از آن استفاده کنید .

قیمت این کیبورد ۳۰ دلار است .



           
یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 19:6
ALI MIRZAIE

 ژاپن تا همین چند روز پیش به داشتن سریع‌ترین کامپیوتر جهان در خاک خود افتخار می‌کرد اما محققان و دانشمندان امریکایی، خیلی زود توانستند این عنوان را از آن‌ها پس بگیرند. ابر کامپیوتر سکویا (Sequoia) توانست با کنار زدن K کامپیوتر فوجیتسو، عنوان سریع‌ترین ابر کامپیوتر جهان را از آن خود کند. سکویا از لحاظ سرعت، حدود ۱.۵۵ برابر ابرکامپیوتر فوجیتسو است.

IBM_Sequoia-580-75.jpg

طبق اطلاعات ارائه شده در رابطه با این ابر کامپیوتر، بیش از ۱.۵ میلیون پردازنده در آن به کار رفته و برای اداره امنیت ملی-هسته‌ای امریکا تولیده شده است. این غول بی شاخ و دم، تنها در یک ساعت می‌تواند محاسبات دستی ۶.۷ میلیارد انسان تا ۳۲۰ سال را انجام دهد که به نوعی خارق‌العاده‌ است. هنوز معلوم نیست این ابر کامپیوتر در مرکز امنیت هسته‌ای امریکا دقیقا چه کاری قرار است انجام دهد.

مصرف انرژی این ابرکامپیوتر نسبتا بالاست که در مقایسه با حجم اطلاعات پردازشی آن، کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. گمانه زنی‌هایی زده می‌شود که این ابر کامپیوتر برای شبیه سازی آزمایش سلاح‌های هسته‌ای ایالات متحده امریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به پیشرفت روز افزون فناوری‌ها، هیچ بعید نیست که تا کمتر از یکسال دیگر، شاهد رونمایی از ابرکامپیوترهای سریع‌تر از سکویا هم باشیم.



           
چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 15:4
ALI MIRZAIE

فارسی کردن افیس2007 برای دانلود اینجاlکلیک نمایید



           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 17:32
ALI MIRZAIE

 حتما همه شما دوست داريد كره زمين را از طريق ماهواره ها و به صورت زنده مشاهده كنيد  آن هم بدون هيچ نرم افزاري

 

امروز ناسا اين امكان را در اختيار شما قرار داده با استفاده از لينك زير مي توانيد تصاوير كاملا زنده را از سطح كره زمين دريافت و روي آن زوم نماييد

 

پيشنهاد ميكنم هر۳دقيقه تصوير را به وسيله دكمه آپديت موجود در سايت به روز رساني كنيد .

 

توجه داشته باشيد اگر روي قسمت ديگر تصوير كره زمين كليك كنيد مبينيد كه نيم كره ديگر در تاريكي است و كاملا متوجه مي شويد اين تصاوير واقعي و زنده هستند

 تصاوير لحظه به لحظه ازماهواره ناسا



           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 17:25
ALI MIRZAIE

 سلام
من برای خودم خیلی جالب بود که بدونم آنتی ویروسی که ازش استفاده میکنم برای کدوم کشور است؟ راجب این قضیه تحقیق کردم و کشورهای سازنده آنتی ویروس ها را پیدا کردم... به نظرم این لیست برای بالا بردن اطلاعات عمومی بدک نیست...


a-squared = Austria
AhnLab = Korea-South
AntiVir = Germany
Antiy = China
Arcavir = Poland
Authentium = USA
AVAST = Czech
AVG = Czech
BitDefender = Romania
Comodo = USA
CP Secure = USA
Dr.Web = Russia
F-Prot = Iceland
F-Secure = Finland
Fortinet = USA
GData = Germany
Ikarus = Austria
JiangMin = China
Kaspersky = Russia
KingSoft = China
McAfee = USA
Microsoft = USA
NOD32 = Slovakia
Norman = Norway
nProtect = Korea-South
Panda = Spain
Quick Heal = India
Rising = China
Sophos = Britain
Sunbelt = USA
Symantec = USA
The Hacker = Peru
Trend Micro = USA
VBA32 = Belarus
ViRobot = Korea-South
VirusBuster = Hungary



           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 17:16
ALI MIRZAIE

 شما فناور.ی معرکه ی Super AMOLED در صفحه نمایش سامسونگ گالاکسی s2 دیده اید؟ شما دیده اید که رنگ ها چقدر طبیعی و زنده هستند و شمارو محو خودشون میکنن در این صفحه نمایش ها؟ بزودی شما اندازه بزرگتری از آن رو در تبلت سامسونگ گالاکسی تب 7.7 خواهید دید. اولین تبلتی که از این فناوری استفاده میکند. این یکی از قابل توجه ترین تغییراتی است که نسبت به گالاکسی تب 7 اینچی سامسونگ رخ داده است. یکی دیگر از این تغییرات، تغییر سیستم عامل از 2.2 به 3.2 میباشد. همچنین بخاطر فناوری HSPA+ و LTE سرعت اینترنت آن به 21 مگابیت بر ثانیه میرسه که همین باعث شده است که بتوان ویدئوهای آنلاینFull HD 1080p رو به راحتی تماشا کردتبلت سامسونگ گالاکسی تب 7.7 Samsung Galaxy Tab



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 9:23
ALI MIRZAIE

 

آشنایی با ابر رایانه و بررسی سرعت آن

از ابر رایانه ها که معمولاً با شنیدن آن به ذهن اکثر افراد سیستم های بزرگ که در یک اتاق نگهداری می شوند می رسد در بسیاری از امور مانند مدیریت صلاح ها و بمب های اتمی ، دفاع نظامی و امکان سنجی در آن ، مدیریت سیستم های مکانیکی بزرگ ، تحقیق درباره انرژی ها و تولید آن و … استفاده می شود. فکر می کنید یک ابر رایانه چقدر می تواند سریع باشد ؟ مثلاً ابر رایانه های امروزی چند برابر سیستم شما سرعت دارند ؟ در طول تاریخ روند رشد و تکامل ابر رایانه ها چگونه بوده است ؟ این سوال‌ها و بسیاری سوالات دیگر که ممکن است درباره این سیستم ها به ذهن شما برسد را قصد داریم در این نوشته از تورتک پاسخ دهیم و به صورت سطحی و ساده با ساختار و ویژگی های ابر رایانه ها آشنایی پیدا کنیم.

 

ابر رایانه ها چقدر سریع هستند ؟






ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 9:22
ALI MIRZAIE

قويترين ابرکامپیوتر ايران و خاورميانه با سرعت ‪ ۸۶۰‬گيگافلاپ در دانشگاه صنعتي اميركبير ساخته شد.

 

با ساخت اين سامانه كه قويترين ابرکامپیوتر فوق سريع ساخته شده در خاورميانه محسوب مي‌شود، ايران به جمع چند كشور پيشرفته داراي اين فناوري مي‌پيوندد.



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 9:18
ALI MIRZAIE

 

دنیای زیرو و رو شده مایکروسافت. در اولین نگاه به عکس ها و پیش نمایش های ویندوز 8 ظاهر کاملا متفاوت آن جلب نظر می کند. دیگر نه خبری از دسک تاپ معمول  است و نه تسک بار دوست داشتنی پایین ویندوز را مشاهده می کنید. مثل اینکه همه چیز زیر و رو شده و محیط کاربری ویندوز هشت بیشترین شباهت را به رابط کاربری ویندوز فون 7 این شرکت دارد.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 19:57
ALI MIRZAIE

Firefox 3.5 logo.png

 فایرفاکس موزیلا (به انگلیسیMozilla Firefox)‏ (به فارسی: روباه آتشین موزیلا) (مخفف شده آن به صورت رسمی Fx، اما به صورت غیر رسمی FFمرورگر وب آزاد و بازمتنبرگرفته از موزیلا اپلیکیشن سویت است که توسط بنیاد موزیلا اداره می‌شود. بر اساس آمار در ماه ژوئن ۲۰۱۲ ، این مرورگر ۳۴.۴٪ از کاربران اینترنت [۳] و در ماه ژانویهٔ ۲۰۱۰ ، ۲۵% کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده‌است.[۴] این مرورگر بیشتر بین کاربران توزیع‌های لینوکس محبوبیت دارد، رفته‌رفته با پدیدار شدن مشکلات امنیتی در پراستفاده‌ترین مرورگرهای وب مانند اینترنت اکسپلورر، کاربران دیگر سیستم‌عامل‌های رایانه‌ای از قبیل ویندوز و مکینتاش نیز استفاده از این مرورگر را آغاز کرده‌اند، تا جایی که مستقل از یکسیستم‌عامل مشخص، بیش‌استفاده‌شده‌ترین مرورگر جهان می‌باشد.Mozilla Firefox مرورگر تحت وبی است برای مرور و جستجو در بین صفحات اینترنتی با سرعت و امنیت بسیار بالا که محصول کمپانی قدیمی Mozilla است و در زمینه ارائه ابزار های اینترنتی بسیار محبوب و معروف است. مرورگر فایر فاکس موزیلا محبوب را به خاطر کیفیت و کارایی بالایش فراتر از سایر مرورگرهای مطرح دنیا مانند Internet Explorer و Opera قرار دادند زیرا امکانات این مرورگر از قبیل، امنیت، سرعت، کیفیت نظر هر کاربری را نیز به خودش جلب میکند. در حال حاضر در نرم افزار موزیلا 16 بیشترین کاربر را برای مرور در دنیای مجازی دارد و در طی سالیان توانسته بخوبی از رغیبان خود جلو بزند و رتبه اول را کسب کند. در طی مدت های گذشته شاهد بودیم که برنامه موزیلا در مدت های طولانی نسخه فینال را توزیع میکرد اما امروزه با تاخیر سیاست های بنیان گذار آن یعنی موزیلا، نسخه های فینال بزودی عرضه میشوند و مشکلات سریعتر برطرف میشوند



ادامه مطلب ...


           
شنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 19:45
ALI MIRZAIE

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ


سلام دوستان من علی هستم از این که از وبلاگ من دیدن میکنین ازتون متشکر هستم امیدوارم خوشتون بیاد!!!
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان everything و آدرس alijjon98.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->


Alternative content