Information Technology(فناوری و اطلاعات)

 بر اساس آخرین گزارش ها از بلومبرگ ، قیمتی که سرمایه گذاران روی فیس بوک گذاشتند آن را به رتبه دوم شرکتهای پرارزش اینترنتی ارتقا داد . این در حالیست که تا قبل از این فیس بوک در رتبه سوم و پایین تر گوگل و آمازون قرار داشت . بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا که ۸۲٫۹ میلیارد دلار ارزش گذاری شده به هیچ وجه حریف غول دنیای اینترنت و بزرگترین موتور جستجوی دنیا که ارزشی بالغ بر ۱۹۲ میلیارد دلار دارد نشد. پیشی گرفتن از گوگل برای مارک زاکربرگ کار بسیار دشواری به نظر میاد . به نظر شما آیا فیس بوک می تونه از گوگل پیشی بگیرد ؟ یا اصلا مستحق رسیدن به رتبه اول هست یا نه ؟



           
یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 19:1
ALI MIRZAIE

 

جایزه برای هک گوگل کروم

وقتی صحبت از اینترنت و شبکه میشه همیشه مسائل امنیتی و شخصی پای ثابت هستند . سایتی که از امنیت بالایی برخوردار نیست مثل ماشینی میمونه که درهاش بازه . از طرفی از قدیم هم این رسم بوده که برخی شرکت ها برای به رخ کشیدن محصولات خود ، یک جایزه برای نقض محصول قرار می دادند . یه ویدئو دیدم که مدیر یک شرکت تولید شیشه های ضد گلوله برای اینکه استحکام شیشه های تولیدی خودشون رو به دید عموم بگذاره ، شخصا پشت این شیشه ها و در برابر گلوله های قدرتمند کلاشینکف قرار گرفت .

چندی پیش اپل هم برای ۲۵ میلیاردمین نفری که از فروشگاه اپلیکیشن ، دانلود انجام دهد جایزه ۱۰۰۰۰ دلاریگذاشته بود و حالا نوبت گوگل است . گوگل برای فردی که بتواند مرورگر گوگل کروم رو هک کنه مبلغ ۱ میلیون دلار جایزه گذاشته و گفته اگر چند نفر در سراسر دنیا موفق به انجا این کار شدند ف ۱ میلیون دلار بین آنها و بسته به زحمتی که کشیده اند تقسیم می شود .

دوستانی که در این زمینه ادعا دارند دست به کار شوند !



           
یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 18:58
ALI MIRZAIE

 راز لوگوی اپل چییست ؟ چرا این سیب گاز زده است ؟ کی این سیب رو گاز زده ؟ واقعیت امر اینه که از هر ۱۰۰ ایرانی که یکی از محصولات اپل رو دارن به طور قطع ۹۹ نفر نمی دونن که چرا لوگوی اپل یک سیب گاز زده است ! داستان های زیادی درباره علت گاز زده بودن سیب اپل در سراسر نت نوشته شده که من به چند تا از اونا اشاره میکنم و در آخر دلیل واقعی گاز زده بودن سیب اپل رو عرض میکنم.مطمئنم که بعد از اینکه این پست رو بخونید به تمام این داستان ها یک ساعت می خندین ! چرا ؟ پایان این پست دلیلش رو خواهم گفت ! دلیل سیب بودنش که لازم به ذکر نیست چون دیگه همه می دونن که Apple یعنی سیب.در ضمن اگه یه نگاهی به اولین لوگوی شرکت اپل  بندازین متوجه میشید که این لوگو احتمالا بر اساس داستان سیب نیوتن ساخته شده . من در این پست  می خوام علت گاز زده بودن سیب اپل  رو توضیح بدم نه علت سیب بودنش !



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 18:51
ALI MIRZAIE

ما هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس را دوست داریم اما طبیعت باز بودن اندروید باعث شده، کاربر بتواند تغییرات مختلف را برروی تلفن یا تبلت اش اعمال کند. در ادامه لیستی از بهترین قابلیت های اندروید که در آیفون وجود ندارد را جمع آوری کرده ایم. در این مقاله همه اموری که می توان از طریق آنها امکانات بیشتری به این دو سیستم عامل اضافه کرد در نظر گرفته شده است. یعنی امکاناتی که پس از "جیل برک" کردن یا روت کردن سیستم عامل اضافه می شوند نیز در نظر گرفته شده اند. هیچ کدام از امکاناتی که در ادامه آمده است حتی پس از جیل برک کردن و یا ویرایش فایل های سیستمی، در آیفون وجود ندارند.

برای مشاهده ۱۰ تفاوت به ادامه مطلب مراجعه نمایید.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 23 دی 1391برچسب:, :: 9:50
ALI MIRZAIE

اپل در آخرین تلاش خود بر علیه آندروید و دستگاه‌های آندرویدی از سامسونگ به خاطر کپی کردن طراحی آیفون در گوشی‌های خود شکایت کرده بود.

 

به گزارش جی اس ام استدلال نهایی در دادگاه بین اپل و سامسونگ الکترونیک در یک دادگاه فدرال در سن حوزه، کالیفرنیا تحویل داده شده است. مشورت هیئت منصفه در تاریخ چهارشنبه آغاز خواهد شد.

 

وکیل شرکت سامسونگ آقای Charles Verhoeven به هیئت منصفه تاکیید کرده‌است که حکم به نفع شرکت اپل می‌تواند بازار رقابت را سرکوب کرده و گزینه ها را برای مصرف کنندگان کاهش می دهد.

 

آقای Verhoeven گفته : " اپل به جای رقابت در بازار به دنبال رقابت در دادگاه‌ها است و اپل فکر می‌کند تنها کسی که حق دارد یک صفحه نمایش مستطیل شکل با اندازه‌ی بزرگ داشته باشد فقط اپل است"

 

اپل و سامسونگ در حال یک نزاع پا به پا درمورد اختراعات ثبت شده هستند که منعکس کننده مبارزه برای برتری در دنیای صنعت بین این دو شرکتی که بیش از نیمی از فروش گوشی های هوشمند در سراسر جهان را در کنترل خود دارند است.

 

 

 




ادامه مطلب ...


           
شنبه 23 دی 1391برچسب:, :: 9:46
ALI MIRZAIE

شیفتگی جادویی 3D همچنان در حال افزایش است با اینحال تولیدکنندگان به سختی می توانند به روش های بهتر و مقرون به صرفه تر برای استفاده از 3D دسترسی پیدا کنند. دنیای کاربران در حوزه 3D به دنبال تحول است. تاکنون تلویزیون های سه بعدی که بدون عینک بتوان آنها را مشاهده کرد وارد منازل نشده است اما خوشبختانه با کمک ال جی می توان یکی از این دستگاه ها را در جیب خود داشت. ال جی نخستین گوشی موبایل با صفحه نمایش سه بعدی با سیستم عامل قدرتمند آندروید را تولید کرده است که این گوشی در ماه فوریه در کنگره جهانی موبایل اعلام شد و اکنون موجود است.

 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 14 دی 1391برچسب:, :: 12:17
ALI MIRZAIE

 ژاپن تا همین چند روز پیش به داشتن سریع‌ترین کامپیوتر جهان در خاک خود افتخار می‌کرد اما محققان و دانشمندان امریکایی، خیلی زود توانستند این عنوان را از آن‌ها پس بگیرند. ابر کامپیوتر سکویا (Sequoia) توانست با کنار زدن K کامپیوتر فوجیتسو، عنوان سریع‌ترین ابر کامپیوتر جهان را از آن خود کند. سکویا از لحاظ سرعت، حدود ۱.۵۵ برابر ابرکامپیوتر فوجیتسو است.

IBM_Sequoia-580-75.jpg

طبق اطلاعات ارائه شده در رابطه با این ابر کامپیوتر، بیش از ۱.۵ میلیون پردازنده در آن به کار رفته و برای اداره امنیت ملی-هسته‌ای امریکا تولیده شده است. این غول بی شاخ و دم، تنها در یک ساعت می‌تواند محاسبات دستی ۶.۷ میلیارد انسان تا ۳۲۰ سال را انجام دهد که به نوعی خارق‌العاده‌ است. هنوز معلوم نیست این ابر کامپیوتر در مرکز امنیت هسته‌ای امریکا دقیقا چه کاری قرار است انجام دهد.

مصرف انرژی این ابرکامپیوتر نسبتا بالاست که در مقایسه با حجم اطلاعات پردازشی آن، کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. گمانه زنی‌هایی زده می‌شود که این ابر کامپیوتر برای شبیه سازی آزمایش سلاح‌های هسته‌ای ایالات متحده امریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به پیشرفت روز افزون فناوری‌ها، هیچ بعید نیست که تا کمتر از یکسال دیگر، شاهد رونمایی از ابرکامپیوترهای سریع‌تر از سکویا هم باشیم.



           
چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 15:4
ALI MIRZAIE

 زومیت در کنفرانس معرفی تلفن گلکسی نوت ۲ در تهران، شانس کار کردن با تبلت ۱۰ اینچی گلکسی نوت ۱۰.۱ را نیز یافت. همانطور که می‌دانید شاخص‌ترین وجه تمایز تبلت گلکسی نوت با دیگر تبلت‌های بازار در پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از قلم دیجیتال S-Pen است. در واقع تبلت گلکسی نوت ۱۰.۱ برادر بزرگ گلکسی نوت ۲ بوده و بسیاری از امکانات نرم‌افزاری بین این دو ابزار یکسان است. در ادامه نگاه نزدیک زومیت به گلکسی نوت ۱۰.۱ را مشاهده خواهید کرد.

Galaxy Note 10.1



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 14:54
ALI MIRZAIE

 به فکر تو هستم
Thinking Of You
TOY

تا دفعه بعد

Till Next Time
TNT

بعدا می بینمت
See You Later


SYL8TR
به زودی می بینمت
See You Soon


می بینمت
See You
CU 

ادامه مطلب.....



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 12 دی 1391برچسب:, :: 10:58
ALI MIRZAIE

 Facebook

Sends me a message به من مسیج بفرست
Adds me as a friend من را به عنوان دوست اضافه کن
Confirms a friendship request تایید درخواست دوستی
Posts on my Wall ارسال پست روی صفحه وال من
Pokes me کسی که در کار من فضولی میکند
Has a birthday coming up (weekly email) وقتی یک تولد نزدیک میشود
Asks me to confirm friend detail سوال از من هنگام تایید دوست
Requests to list me as family تقاضاها برای لیست کردن من به عنوان اعضای فامیل
Confirms a family request تایید یک درخواست خانوادگی
Suggests a friend to me پیشنهاد یک دوست به من
Adds a friend I suggested اضافه شدن یک دوست که من پیشنهاد کرده بودم
I invited joins Facebook کسانی را که من فیس بوک برای عضویت دعوت کرده و عضو شده اند
Tags me in a post ضمیمه شدن من به یک پست
Comments on a post I was tagged in نظر در پستی که من به آن ضمیمه شده ام
Suggests a profile picture for me پیشنهاد یک عکس پروفایل به من
 

 آموزش اصطلاحات و عبارات رایج در فیس بوک



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 12 دی 1391برچسب:, :: 10:56
ALI MIRZAIE
درباره وبلاگ


سلام دوستان من علی هستم از این که از وبلاگ من دیدن میکنین ازتون متشکر هستم امیدوارم خوشتون بیاد!!!
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان everything و آدرس alijjon98.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->


Alternative content