Information Technology(فناوری و اطلاعات)

 نسل بعدی ماوس‌ها
این ماوس، یک قدم پیشــرفت در فنــاوری ماوس‌ها محسوب می‌شود و در آن به جای این که از سخت‌افزار ماوس استفاده کند، از انگشتان استفاده می‌کند. ایده بسیار تر و تمیزی است که هم جا را روی میز کامپیوتر بازتر می‌کند و هم قابلیت‌های چندلمسی دارد.








خواب ابدی برای زون
مایکروسافت به تولید سخت‌افزاری محصول Zune خود، که رقیبی برای آیپاد بود، پایان داد و از این به بعد این محصول تنها به صورت نرم‌افزار در ویندوزفون‌ها یافت خواهد شد. دشمنان آیپاد احتمالا چندان از این موضوع خوشحال نشوند، ولی این سرویس با کیفیت به صورت نرم‌افزاری در گوشی‌های ویندوزی وجود خواهد داشت.


دسته سلامت
بازی‌های کنسول وی (Wii) به آدم‌های تنبل بهانه خوبی برای فرار از ورزش می‌دهد جلوی تلویزیون ایستاده و یک ذره تکان می‌خورید. اما این Nunchuck کنترل است که شیوه بازی با کنسول وی را تغییر داده و با کمک یک رطوبت‌سنج در بدنه آن، تشخیص می‌دهد آیا به اندازه کافی مشغول بوده‌اید که عرق بکنید یا خیر؟







مسیریاب پرنده

این مسیریاب از جریان باد کمک نمی‌گیرد تا سرعت اینترنت را بیشتر کند، اما طراحی عجیب و غریب آنتن آن باعث می‌شود سرعت ارتباط بی‌سیم در آن افزایش پیدا کند و تا ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه برسد.













دوربین در کول دیسک
اصلا معلوم نیست کی ممکن است به یک دوربین دیجیتال احتیاج پیدا کنیم! در صورت تقاضای بیشتر ما گوشی‌مان را بیرون می‌آوریم و اگر دوربین خوبی نداشته باشیم، صحنه از دست می‌رود. اینجاست که Fuuvi با یک دوربین جمع و جور و ۱/۳ مگاپیکسلی که حافظه آن با مموری کارت تغذیه می‌شود، به کمک ما می‌آید. هر چند با قیمت ۶۰ دلاری آن می‌شود یک گوشی با همین قابلیت‌ها و بلکه بیشتر تهیه کرد.








لنز سه‌بعدی
تلویزیون‌های سه‌بعدی هنوز به مرحله تکامل نرسیده‌اند و ایرادهای زیادی از جمله اجبار به استفاده از عینک به آنها وارد است. توشیبا حالا یک بار دیگر داستان‌های علمی ـ تخیلی را منبع کار خود قرار داده و این بار به جای تولید تلویزیون، یک عینک کوچک چشمی روانه بازار کرده است که قابل حمل است و خاصیت تحرک‌پذیری بالایی دارد.








کارتریج دیجیتال
شاید عکس گرفتن با دوربین‌های نگاتیو امروزه به یک خاطره نسبتا محو تبدیل شده باشد، اما به این معنی نیست که دوربین‌های آنالوگ قدیم (که بعضا فوق‌العاده هم هستند) گوشه‌ای افتاده و خاک بخورند. این کارتریج، به جای نگاتیو دوربین می‌نشیند و دوربین‌های آنالوگ را به دوربین‌های دیجیتال تبدیل می‌کند.






سادگی پیچیده

گاهی اوقات یک چیز در عین سادگی به مرز پیچیدگی می‌رسد. این گوشی مفهومی که Triple Flip (3 تا) نام دارد، یکی از همین گوشی‌هاست. طراح این گوشی، دیو شولتز برای ساده کردن گوشی این کار را کرده است، اما به نظر می‌رسد که با یک گوشی خیلی پیچیده‌تر سر و کار داریم. گوشی‌ای که هم تاشو است، هم کیبورد فیزیکی دارد و هم صفحه‌ای تماما لمسی.



           
سه شنبه 26 دی 1391برچسب:, :: 20:56
ALI MIRZAIE

 آی‌فون 4 جایی است که ما آغاز می‌کنیم! اپل می‌گوید افزودن ابعاد نمایشگر در آی‌فون جدیدش یعنی iPhone 5 سبب شده تا کاربر به ردیف منوی بیشتر دسترسی داشته باشد، به همین خاطر ما سیر پیشرفت آی‌فون را با دنبال کردن این هدف و تا آی‌فون ۱۰۱ دنبال کرده‌ایم، با رعایت این شرط که چهره آی‌فون به دلیل علاقه زیاد اپل بر همین یک مدل ثابت مانده است! نتیجه تصاویر زیر شده است، فکر نمی‌کنیم که این طراحی‌ها هیچگاه قدیمی شوند!



           
سه شنبه 26 دی 1391برچسب:, :: 20:48
ALI MIRZAIE

 

اگر طرفدار بازی محبوب استارکرافت محصول جاودانه بلیزارد هستید، در موتور جستجوی گوگل عبارت Zerg Rush را تایپ کنید و منتظر حمله زرگ‌ها بمانید. در این شوخی بامزه گوگل، APM شما محاسبه می‌شود و می‌توانید امتیاز خود را نیز در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

استارکرافت یکی از محبوب‌ترین محصولات بلیزارد است که در سرتاسر دنیا طرفدارن پروپا قرصی دارد.

گوگل در سالگرد تولد این بازی استراتژی که گیم ملی کره‌جنوبی نیز به حساب می‌آید، شوخی بامزه را به راه انداخته که برای مشاهده آن کافی است عبارت Zerg Rush را در موتور جستجوی گوگل تایپ کنید و منتظر بمانید تا O‌ها به صفحه جستجوی شما حمله ور شوند.

اگر برروی صفحه جستجو دوبار کلیک کنید نشانگر ماوس به شکل + تغییر می‌کند و سپس می‌توانید Oها که حکم زرگ را دارند با چند بار کلیک برروی هر کدام از بین ببرید. APM یا تعداد اکشن‌ها در دقیقه نیز محاسبه شده و حتی می‌توانید امتیاز خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

APM بعضی از بازیکنان حرفه‌ای استارکرافت و وارکرافت به ۸۰۰ حرکت در دقیقه می‌رسد یعنی بعضی از بازیکنان حرفه‌ای این دو بازی که معمولا کره‌ای هستند قادرند در یک دقیقه بیش از ۸۰۰ عمل شامل حمله کردن، انتخاب کردن یونیت‌های بازی، ساختن یونیت و یا ساختمان‌های مختلف و غیره را انجام دهند.



           
سه شنبه 26 دی 1391برچسب:, :: 20:46
ALI MIRZAIE

 

از این که هک شده اید حس عجیب و مضحکی دارید، اما دقیقاً نمی دانید در مرحله ی بعدی چکار کنید. اگر مانند اکثر مردم باشید، نمی دانید الزاماً باید کجا را بگردید تا شواهدی برای به خطر افتادن سیستم تان بیابید. حال نگاهی می اندازیم به چند مورد از شواهد رایجتر که ممکن است پس از ایجاد عیب در سیستم پیدا کنید.



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 26 دی 1391برچسب:, :: 20:41
ALI MIRZAIE

 


فاوانیوز:
 دفتر حسابرسی دولت ایالات‌متحده چندی پیش گزارشی را منتشر‌کرد که در بخشی از آن اطلاعات یا راهکارهای مفیدی برای استفاده آژانس‌ها و بخش‌های دولتی در تأمین هرچه بیشتر امنیت سایبری مطرح شده‌بود...

دفتر حسابرسی دولت ایالات‌متحده چندی پیش گزارشی را منتشر‌کرد که در بخشی از آن اطلاعات یا راهکارهای مفیدی برای استفاده آژانس‌ها و بخش‌های دولتی در تأمین هرچه بیشتر امنیت سایبری مطرح شده‌بود. قسمتی از این گزارش نیز گونه‌های مختلفی از شیوه‌های حمله‌های سایبری را تعریف کرده‌بود که مایکل کانی (Michael Conney )   از نت‌ورک‌ورلد بخش یاد شده را به همراه توضیحاتی در این سایت منتشر‌کرد. آنچه در ادامه می‌آید، تعریف این نهاد مسئول دولتی از برخی کلیدواژه‌های مربوط به حمله‌های اینترنتی است.

حمله‌ای که برای به‌اجرا درآوردن اسکریپت‌های خود در مرورگر از منابع وب سود می‌برد Cross-site scripting نامیده می‌شود. این حمله وقتی روی می‌دهد که کاربر با مرورگر خود از یک ‌سایت آلوده بازدید‌کرده یا لینک مربوط به یک صفحه آلاینده را کلیک کند. خطرناک‌ترین نتیجه‌ای که این حمله‌ها در پی دارند سو‌ء‌استفاده از دیگر ضعف‌های موجود در سیستم کاربر است، یعنی مهاجم می‌تواند با سو‌ء‌استفاده از آن ضعف‌ها، کوکی‌ها را (داده‌هایی که بین وب‌سرور و مرورگر دست‌به‌دست می‌شوند) سرقت کرده؛ ضربه‌کلیدها را ضبط‌کند؛ از صفحه نمایشگر عکس بگیرد؛ اطلاعات شبکه را مرور و آن‌ها را گردآوری‌کند و همچنین از راه‌ دور به کامپیوتر کاربر دسترسی پیدا کرده و آن‌را کنترل کند.

Denial-of-service

این حمله‌ که به اختصار DoS هم خوانده می‌شود، با اشغال کردن منابع سیستم، شبکه یا برنامه آن‌را تضعیف می‌کند.

Distributed denial-of-service

این حمله که به‌طور خلاصه به‌ آن DDoS گفته می‌شود، گونه‌ای از حمله DoS است که برای مقاصد خود از چندین میزبان استفاده می‌کند و مجموعه‌ای از منابع یک شبکه را اشغال کرده و برای نمونه، باعث می‌شود تا سرویس‌دهی یک سایت برای مدتی مختل شود.

Logic bomb

بمب منطقی قطعه برنامه‌ای است که آن‌را وارد یک نرم‌افزار خاص‌می‌کنند تا تحت شرایط مشخصی عمل کند. می‌توان شرایط «اگر و آنگاه» را برای عمل‌کردن بمب‌های منطقی در نظر گرفت.

Phishing

فیشینگ را می‌توان شکل دیجیتال مهندسی‌اجتماعی قلمداد‌کرد. مهاجمان در این شیوه ایمیل‌هایی را برای مردم می‌فرستند و وانمود‌می‌کنند که این ایمیل‌ها از طرف بانک یا مؤسسه معتبری ارسال شده‌اند و از کاربر می‌خواهند تا با کلیک روی لینکی که در ایمیل داده شده به سایت اصلی رفته و اطلاعات درخواست شده را وارد کنند تا مثلاً  ایرادی که در حساب بانکی‌‌شان روی داده برطرف شود. اما کلیک روی این لینک کاربر را به سایت جعلی منتقل می‌‌کند و چون ظاهر سایت بسیار شبیه سایت معتبر و اصلی طراحی می‌شود، ممکن است باورپذیر جلوه کند. وارد کردن اطلاعات در این سایت‌های جعلی آن‌ها را در دسترس مهاجمان قرار می‌دهد.

[در چنین مواردی پیشنهاد می‌شود، پیش از کلیک روی لینک مشکوک، ماوس را روی آن نگاه دارید تا آدرس سایت در پایین مرورگر یا در نوار باریکی که همزمان ظاهر می‌شود به نمایش درآید. سپس آن‌را با آدرس واقعی بانک یا مؤسسه اصلی مقایسه کنید و اگر یکسان نبودکلیک نکنید.]

Passive wiretapping

در حمله‌های Passive wiretapping داده‌ها پایش یا ضبط می‌شوند. برای نمونه وقتی یک رمزعبور همان‌طور که هست (و نه به‌صورت رمزنگاری شده) روی یک لینک ارتباطی منتقل می‌شود، مجرمان می‌توانند آن‌را با استفاده از این شیوه رصد کنند. این حمله کمابیش نامحسوس انجام می‌شود و روی داده‌ها تأثیری نمی‌گذارد.

SQL injection

حمله‌ای است که در آن فرآیند جست‌وجوی پایگاه‌داده برنامه‌های وب دستکاری می‌شود. از این حمله برای دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساس در پایگاه‌داده‌ها بهره می‌گیرند.

Trojan horse

برنامه‌ای کامپیوتری که وانمود می‌کند کاربرد مفیدی دارد و حتی شاید همین‌طور هم باشد، اما در ورای این ظاهر فریبنده، بدافزاری پنهان شده که مکانیسم‌های امنیتی را دور می‌زند.

Virus

یک برنامه کامپیوتری است که می‌تواند بدون اجازه و آگاهی کاربر خود را کپی‌کرده و کامپیوتر را آلوده کند. ویروس‌ها اثرات گوناگونی دارند و برای نمونه می‌توانند داده‌های کامپیوتر را خراب یا آن‌ها را پاک‌کنند. تفاوت ویروس با کرم (worm) در این است که ویروس برای تکثیر شدن به دخالت عامل انسانی نیاز دارد، اما کرم به‌طور خودکار تکثیر می‌شود.

War driving

مهاجم در این شیوه با استفاده از کامپیوتر و اتصال بی‌سیم (و گاهی با بهره‌گیری از یک آنتن قوی) در دیگر شبکه‌های بی‌سیمی که در همسایگی‌‌اش قرار دارند، گشت و گذار می‌کند تا آن‌هایی را که فاقد سدهای امنیتی کافی هستند، پیدا کند.

Worm

کرم (worm) برنامه‌ای است که به‌طور خودکار تکثیر‌می‌شود و در کامپیوتر خانه می‌کند و همان‌طور که گفته‌شد، برای این‌کار به دخالت کاربر نیاز ندارند. کرم‌ها برای تکثیر‌شدن از سازوکارهای موجود در خود شبکه استفاده می‌کنند.

Zero-day exploit

بعضی از ضعف‌های موجود در برنامه‌های رایج و هرچند معتبر از چشم تولیدکنندگان و پژوهشگران پنهان می‌ماند و بین آشکار شدن‌آن‌ها و انتشار اصلاحیه‌های امنیتی‌ فاصله می‌افتد. حمله‌هایی که با سوء‌استفاده از این ضعف‌ها انجام می‌شود، حمله روز صفر یا zero-day exploit خوانده می‌شود. در بسیاری از مواقع بدافزار را همان کسی می‌نویسد که ضعف ناشناخته را کشف کرده‌است. این حمله‌ها به دلیل ناشناخته بودن ضعف‌ها و پوشانده نشدن‌شان بسیار‌گسترش می‌یابند.


           
سه شنبه 26 دی 1391برچسب:, :: 16:19
ALI MIRZAIE

 شما با استفاده از چه روشی صبح از خواب بیدار می شوید ؟

بعضی ها عادت می کنند و سر ساعت مورد نظرشون بیدار می شوند و بعضی ها که تعدادشون هم کم نیست از آلارم موبایل یا ساعت خود استفاده می کنند . در این میان افراد زیادی صبح بعد از خاموش کردن ساعت مجددا به خواب می روند و این مسئله برای آنها گران تمام می شود . ساعتهای زیادی برای جلوگیری از این مشکل طراحی شده اند . این یکی در نوع خود جالب به نظر میاد. به این صورت که وقتی ساعت شروع به تولید آلارم می کند ، روی صفحه نمایشگر خود ۱ سوال تست هوش نمایان می شود و شما برای خاموش کردن صدای آلارم بایستی جواب صحیح تست هوش را بدهید . جالب اینجاست که باتری های این ساعت به راحتی در نمی آیند و وقتی دکمه خاموش ساعت ( کاملا خاموش ) را بزنید به مدت ۳۰ ثانیه طول میکشد . خلاصه اینکه به نظر میاد راهی غیر از جواب دادن به سوال  ندارید .

شما چنین ساعتی را برای بیدار شدن انتخاب می کنید ؟

ساعت هوش

 


           
یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 19:9
ALI MIRZAIE

 بخوای نخوای دوست داشته باشی یا نداشته باشی مارک زاکربرگ با ایده ی جالب خود اینترنت و ارتباطات مردمی آن را به کل از نو تعریف کرد و با جمعیت ۵۰۰ میلیون نفری خود در صدر جدول شبکه های اجتماعی دنیا قرار گرفته و بعید به نظر میاد حالا حالا ها نزول کردنی باشه .

جالبه بدونید در یک نظر سنجی جمع و جور سوال شده که آیا از فیس بوک خوشتون میاد یا نه  و در جوابی غیر قابل باور ۳۴٫۹ درصد گفته اند به هیچ وجه ؛ فیس بوک یک شیطان است . ۲۸٫۸ درصد نیز گفته اند شیطان فیس بوک را تحمل می کنند چون به نفع آنهاست و بقیه هم جواب مثبت داده اند .

۸ تا از wallpaper های زیبا از فیس بوک را براتون گذاشتم .

کاغذ دیواری فیس بوک

ارتباط جهانی

facebook



           
یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 19:7
ALI MIRZAIE

 کیبورد فیس بوک

شبکه اجتماعی فیس بوک در این یکی دو ساله آنقدر رشد کرده که بسیاری از گجت ها و وسایل جدید تحت تاثیر آن و یا شبکه های دیگر قرار گرفته اند . این کیبورد هم از همان وسایل است. کیبورد مخصوص دسترسی به امکانات شبکه اجتماعی که به انگلیسی

social network access keyboard که به فرم مخفف (SNAK) نوشته می شود همانند کیبوردهای معمولی است با این تفاوت که ۱۹ دکمه اضافی برای دسترسی به امکانات فیس بوک از قبیل پیام ها ، رخدادها ، بازی ها ، تصاویر ، لینک ها ، تنظیمات محرمانه ، ویرایش پروفایل ، مرکز کمک ، گروه ها و … دارد . بر روی این ۱۹ دکمه که در یک ستون چیده شده اند آیکون های فیس بوکی دیده می شود .برای کسانی که از شبکه های اجتماعی به عنوان مکانی برای معرفی کسب و کار و تجارت خود استفاده می کنند بسیار کاربردیست و در وقت آنها صرفه جویی خواهد شد.

کافیست برنامه مخصوص این کیبورد را روی کامپیوتر خود نصب کرده و همانند کیبورد فعلی خود از آن استفاده کنید .

قیمت این کیبورد ۳۰ دلار است .



           
یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 19:6
ALI MIRZAIE

 

گوشی های سامسونگ با نمایشگر های منعطف

مثل اینکه سامسونگ از بازار گوشی های هوشمند دست بردار نیست و آمده که در این بازار پر سر و صدا و داغ ،‌حالا حالا ها سودآوری کند . این بار با معرفی گوشی های منعطف البته نمایشگر های تا شدنی .

شایعه ها در باره این گوشی که احتمالا با مدل GT-B9150 به بازار خواهد آمد زیاد شده و تجربه ثابت کرده که این شایعات به حقیقت تبدیل خواهند شد . پردازنده این گوشی Exynos 5250 می باشد که فرکانس کلاک آن ۱٫۷ گیگا هرتز است . دوربین ۸ مگا پیکسلی عقب و دوربین ۲ مگا پیکسلی در جلو . ۲ گیگا بایت حافظه رم ، وای فای ، بلوتوث ،‌ تکنولوژی NFC ، باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت ، نمایشگر سوپر AMOLED به اندازه ۵٫۳ اینچ و با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۶۷۲ ، سیستم عامل اندروید Jelly Bean از ویژگی های این گوشی هوشمند خواهد بود .

سامسونگ به دلیل طراحی و تولید پردازنده و چیپ ست های مختلف ، در چند سال اخیر بازار الکترونیک دنیا را به شدت تحت تاثیر خودش قرار داده .



           
یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 19:2
ALI MIRZAIE

 بر اساس آخرین گزارش ها از بلومبرگ ، قیمتی که سرمایه گذاران روی فیس بوک گذاشتند آن را به رتبه دوم شرکتهای پرارزش اینترنتی ارتقا داد . این در حالیست که تا قبل از این فیس بوک در رتبه سوم و پایین تر گوگل و آمازون قرار داشت . بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا که ۸۲٫۹ میلیارد دلار ارزش گذاری شده به هیچ وجه حریف غول دنیای اینترنت و بزرگترین موتور جستجوی دنیا که ارزشی بالغ بر ۱۹۲ میلیارد دلار دارد نشد. پیشی گرفتن از گوگل برای مارک زاکربرگ کار بسیار دشواری به نظر میاد . به نظر شما آیا فیس بوک می تونه از گوگل پیشی بگیرد ؟ یا اصلا مستحق رسیدن به رتبه اول هست یا نه ؟



           
یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 19:1
ALI MIRZAIE

 

جایزه برای هک گوگل کروم

وقتی صحبت از اینترنت و شبکه میشه همیشه مسائل امنیتی و شخصی پای ثابت هستند . سایتی که از امنیت بالایی برخوردار نیست مثل ماشینی میمونه که درهاش بازه . از طرفی از قدیم هم این رسم بوده که برخی شرکت ها برای به رخ کشیدن محصولات خود ، یک جایزه برای نقض محصول قرار می دادند . یه ویدئو دیدم که مدیر یک شرکت تولید شیشه های ضد گلوله برای اینکه استحکام شیشه های تولیدی خودشون رو به دید عموم بگذاره ، شخصا پشت این شیشه ها و در برابر گلوله های قدرتمند کلاشینکف قرار گرفت .

چندی پیش اپل هم برای ۲۵ میلیاردمین نفری که از فروشگاه اپلیکیشن ، دانلود انجام دهد جایزه ۱۰۰۰۰ دلاریگذاشته بود و حالا نوبت گوگل است . گوگل برای فردی که بتواند مرورگر گوگل کروم رو هک کنه مبلغ ۱ میلیون دلار جایزه گذاشته و گفته اگر چند نفر در سراسر دنیا موفق به انجا این کار شدند ف ۱ میلیون دلار بین آنها و بسته به زحمتی که کشیده اند تقسیم می شود .

دوستانی که در این زمینه ادعا دارند دست به کار شوند !



           
یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 18:58
ALI MIRZAIE

 راز لوگوی اپل چییست ؟ چرا این سیب گاز زده است ؟ کی این سیب رو گاز زده ؟ واقعیت امر اینه که از هر ۱۰۰ ایرانی که یکی از محصولات اپل رو دارن به طور قطع ۹۹ نفر نمی دونن که چرا لوگوی اپل یک سیب گاز زده است ! داستان های زیادی درباره علت گاز زده بودن سیب اپل در سراسر نت نوشته شده که من به چند تا از اونا اشاره میکنم و در آخر دلیل واقعی گاز زده بودن سیب اپل رو عرض میکنم.مطمئنم که بعد از اینکه این پست رو بخونید به تمام این داستان ها یک ساعت می خندین ! چرا ؟ پایان این پست دلیلش رو خواهم گفت ! دلیل سیب بودنش که لازم به ذکر نیست چون دیگه همه می دونن که Apple یعنی سیب.در ضمن اگه یه نگاهی به اولین لوگوی شرکت اپل  بندازین متوجه میشید که این لوگو احتمالا بر اساس داستان سیب نیوتن ساخته شده . من در این پست  می خوام علت گاز زده بودن سیب اپل  رو توضیح بدم نه علت سیب بودنش !



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 24 دی 1391برچسب:, :: 18:51
ALI MIRZAIE

ما هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس را دوست داریم اما طبیعت باز بودن اندروید باعث شده، کاربر بتواند تغییرات مختلف را برروی تلفن یا تبلت اش اعمال کند. در ادامه لیستی از بهترین قابلیت های اندروید که در آیفون وجود ندارد را جمع آوری کرده ایم. در این مقاله همه اموری که می توان از طریق آنها امکانات بیشتری به این دو سیستم عامل اضافه کرد در نظر گرفته شده است. یعنی امکاناتی که پس از "جیل برک" کردن یا روت کردن سیستم عامل اضافه می شوند نیز در نظر گرفته شده اند. هیچ کدام از امکاناتی که در ادامه آمده است حتی پس از جیل برک کردن و یا ویرایش فایل های سیستمی، در آیفون وجود ندارند.

برای مشاهده ۱۰ تفاوت به ادامه مطلب مراجعه نمایید.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 23 دی 1391برچسب:, :: 9:50
ALI MIRZAIE

اپل در آخرین تلاش خود بر علیه آندروید و دستگاه‌های آندرویدی از سامسونگ به خاطر کپی کردن طراحی آیفون در گوشی‌های خود شکایت کرده بود.

 

به گزارش جی اس ام استدلال نهایی در دادگاه بین اپل و سامسونگ الکترونیک در یک دادگاه فدرال در سن حوزه، کالیفرنیا تحویل داده شده است. مشورت هیئت منصفه در تاریخ چهارشنبه آغاز خواهد شد.

 

وکیل شرکت سامسونگ آقای Charles Verhoeven به هیئت منصفه تاکیید کرده‌است که حکم به نفع شرکت اپل می‌تواند بازار رقابت را سرکوب کرده و گزینه ها را برای مصرف کنندگان کاهش می دهد.

 

آقای Verhoeven گفته : " اپل به جای رقابت در بازار به دنبال رقابت در دادگاه‌ها است و اپل فکر می‌کند تنها کسی که حق دارد یک صفحه نمایش مستطیل شکل با اندازه‌ی بزرگ داشته باشد فقط اپل است"

 

اپل و سامسونگ در حال یک نزاع پا به پا درمورد اختراعات ثبت شده هستند که منعکس کننده مبارزه برای برتری در دنیای صنعت بین این دو شرکتی که بیش از نیمی از فروش گوشی های هوشمند در سراسر جهان را در کنترل خود دارند است.

 

 

 




ادامه مطلب ...


           
شنبه 23 دی 1391برچسب:, :: 9:46
ALI MIRZAIE

شیفتگی جادویی 3D همچنان در حال افزایش است با اینحال تولیدکنندگان به سختی می توانند به روش های بهتر و مقرون به صرفه تر برای استفاده از 3D دسترسی پیدا کنند. دنیای کاربران در حوزه 3D به دنبال تحول است. تاکنون تلویزیون های سه بعدی که بدون عینک بتوان آنها را مشاهده کرد وارد منازل نشده است اما خوشبختانه با کمک ال جی می توان یکی از این دستگاه ها را در جیب خود داشت. ال جی نخستین گوشی موبایل با صفحه نمایش سه بعدی با سیستم عامل قدرتمند آندروید را تولید کرده است که این گوشی در ماه فوریه در کنگره جهانی موبایل اعلام شد و اکنون موجود است.

 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 14 دی 1391برچسب:, :: 12:17
ALI MIRZAIE

 ژاپن تا همین چند روز پیش به داشتن سریع‌ترین کامپیوتر جهان در خاک خود افتخار می‌کرد اما محققان و دانشمندان امریکایی، خیلی زود توانستند این عنوان را از آن‌ها پس بگیرند. ابر کامپیوتر سکویا (Sequoia) توانست با کنار زدن K کامپیوتر فوجیتسو، عنوان سریع‌ترین ابر کامپیوتر جهان را از آن خود کند. سکویا از لحاظ سرعت، حدود ۱.۵۵ برابر ابرکامپیوتر فوجیتسو است.

IBM_Sequoia-580-75.jpg

طبق اطلاعات ارائه شده در رابطه با این ابر کامپیوتر، بیش از ۱.۵ میلیون پردازنده در آن به کار رفته و برای اداره امنیت ملی-هسته‌ای امریکا تولیده شده است. این غول بی شاخ و دم، تنها در یک ساعت می‌تواند محاسبات دستی ۶.۷ میلیارد انسان تا ۳۲۰ سال را انجام دهد که به نوعی خارق‌العاده‌ است. هنوز معلوم نیست این ابر کامپیوتر در مرکز امنیت هسته‌ای امریکا دقیقا چه کاری قرار است انجام دهد.

مصرف انرژی این ابرکامپیوتر نسبتا بالاست که در مقایسه با حجم اطلاعات پردازشی آن، کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. گمانه زنی‌هایی زده می‌شود که این ابر کامپیوتر برای شبیه سازی آزمایش سلاح‌های هسته‌ای ایالات متحده امریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به پیشرفت روز افزون فناوری‌ها، هیچ بعید نیست که تا کمتر از یکسال دیگر، شاهد رونمایی از ابرکامپیوترهای سریع‌تر از سکویا هم باشیم.



           
چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 15:4
ALI MIRZAIE

 زومیت در کنفرانس معرفی تلفن گلکسی نوت ۲ در تهران، شانس کار کردن با تبلت ۱۰ اینچی گلکسی نوت ۱۰.۱ را نیز یافت. همانطور که می‌دانید شاخص‌ترین وجه تمایز تبلت گلکسی نوت با دیگر تبلت‌های بازار در پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از قلم دیجیتال S-Pen است. در واقع تبلت گلکسی نوت ۱۰.۱ برادر بزرگ گلکسی نوت ۲ بوده و بسیاری از امکانات نرم‌افزاری بین این دو ابزار یکسان است. در ادامه نگاه نزدیک زومیت به گلکسی نوت ۱۰.۱ را مشاهده خواهید کرد.

Galaxy Note 10.1



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 14:54
ALI MIRZAIE

 به فکر تو هستم
Thinking Of You
TOY

تا دفعه بعد

Till Next Time
TNT

بعدا می بینمت
See You Later


SYL8TR
به زودی می بینمت
See You Soon


می بینمت
See You
CU 

ادامه مطلب.....



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 12 دی 1391برچسب:, :: 10:58
ALI MIRZAIE

 Facebook

Sends me a message به من مسیج بفرست
Adds me as a friend من را به عنوان دوست اضافه کن
Confirms a friendship request تایید درخواست دوستی
Posts on my Wall ارسال پست روی صفحه وال من
Pokes me کسی که در کار من فضولی میکند
Has a birthday coming up (weekly email) وقتی یک تولد نزدیک میشود
Asks me to confirm friend detail سوال از من هنگام تایید دوست
Requests to list me as family تقاضاها برای لیست کردن من به عنوان اعضای فامیل
Confirms a family request تایید یک درخواست خانوادگی
Suggests a friend to me پیشنهاد یک دوست به من
Adds a friend I suggested اضافه شدن یک دوست که من پیشنهاد کرده بودم
I invited joins Facebook کسانی را که من فیس بوک برای عضویت دعوت کرده و عضو شده اند
Tags me in a post ضمیمه شدن من به یک پست
Comments on a post I was tagged in نظر در پستی که من به آن ضمیمه شده ام
Suggests a profile picture for me پیشنهاد یک عکس پروفایل به من
 

 آموزش اصطلاحات و عبارات رایج در فیس بوک



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 12 دی 1391برچسب:, :: 10:56
ALI MIRZAIE

 فيس بوک چيست؟

فيس بوک (Facebook) يک سايت اجتماعي است که توسط سازنده جوان خود مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) در چهارم فوريه سال 2004 راه اندازي شد.اين سايت هم اکنون از نظر تعداد کاربر عضو و نيز از نظر کارشناسان، در زمينه سايت هاي اجتماعي، برتر از ماي اسپيس و امثال آن و در حقيقت در زمينه کاري خود، سايت شماره 1 جهان محسوب مي شود. 



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 12 دی 1391برچسب:, :: 10:52
ALI MIRZAIE

 ریشه یابی لغت گوگل

 

 

واژه "google" نزدیک به واژه "Googol" که به وسیله "میلتون سیروتا" که برادر زاده ریاضیدان بزرگ آمریکایی "ادوارد کانسر(1993)" بود ابدا شد تا عددی را نشان دهد که یک به دنبال آن 100 تا صفر باشد.استفاده گوگل از این لفظ ماموریت گوگل را برای سازماندهی کردن انبوهی از اطلاعات حاضر در وب بازتاب کرد.علاوه بر نمایش آن، ساختمان اصلی و دفتری گوگل"Googleplex" نامیده شد. گوگلپلکس از 1 هست تا "googol"تا 0 (100تا صفر) و ساختمان اصلی دفتری آن متشکل است از تعداد و انبوهی از ساختمانهایی پیچیده.( "cf-multiplex" , "Cineplex" و غیره

 

 

 
Screenshot of Google.co.uk homepage



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 11 دی 1391برچسب:, :: 9:39
ALI MIRZAIE

فارسی کردن افیس2007 برای دانلود اینجاlکلیک نمایید



           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 17:32
ALI MIRZAIE

 حتما همه شما دوست داريد كره زمين را از طريق ماهواره ها و به صورت زنده مشاهده كنيد  آن هم بدون هيچ نرم افزاري

 

امروز ناسا اين امكان را در اختيار شما قرار داده با استفاده از لينك زير مي توانيد تصاوير كاملا زنده را از سطح كره زمين دريافت و روي آن زوم نماييد

 

پيشنهاد ميكنم هر۳دقيقه تصوير را به وسيله دكمه آپديت موجود در سايت به روز رساني كنيد .

 

توجه داشته باشيد اگر روي قسمت ديگر تصوير كره زمين كليك كنيد مبينيد كه نيم كره ديگر در تاريكي است و كاملا متوجه مي شويد اين تصاوير واقعي و زنده هستند

 تصاوير لحظه به لحظه ازماهواره ناسا



           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 17:25
ALI MIRZAIE

 اینم یه سایت برای smsمجانی عالیه ببینین

http://www.e-freesms.com/sms2.php sms majani



           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 17:18
ALI MIRZAIE

 سلام
من برای خودم خیلی جالب بود که بدونم آنتی ویروسی که ازش استفاده میکنم برای کدوم کشور است؟ راجب این قضیه تحقیق کردم و کشورهای سازنده آنتی ویروس ها را پیدا کردم... به نظرم این لیست برای بالا بردن اطلاعات عمومی بدک نیست...


a-squared = Austria
AhnLab = Korea-South
AntiVir = Germany
Antiy = China
Arcavir = Poland
Authentium = USA
AVAST = Czech
AVG = Czech
BitDefender = Romania
Comodo = USA
CP Secure = USA
Dr.Web = Russia
F-Prot = Iceland
F-Secure = Finland
Fortinet = USA
GData = Germany
Ikarus = Austria
JiangMin = China
Kaspersky = Russia
KingSoft = China
McAfee = USA
Microsoft = USA
NOD32 = Slovakia
Norman = Norway
nProtect = Korea-South
Panda = Spain
Quick Heal = India
Rising = China
Sophos = Britain
Sunbelt = USA
Symantec = USA
The Hacker = Peru
Trend Micro = USA
VBA32 = Belarus
ViRobot = Korea-South
VirusBuster = Hungary



           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 17:16
ALI MIRZAIE

 توییتر چیست؟

بنیان گذاران آن چه کسانی هستند؟

هدف از راه اندازی این شبکه اجتماعی چه بوده است؟

نقش توییتر در سازمان دهی انقلاب ها و اعتراضات داخلی چیست؟

آیا توییتر به ابزار جاسوسی سرویس های اطلاعاتی تبدیل شده است؟



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 16:40
ALI MIRZAIE

 

 گوگل خوش فکر که تقریبا برای تمامی سوالات شما پاسخی در چنته دارد، امروز ۱۴ ساله شد. این شرکت برای جشن ۱۴ سالگی خود، به جای لوگوی همیشگی صفحه اول، یک کیک شکلاتی پخته که کلمه Google بر روی آن نقش بسته است و ۱۴ شمع هم بر روی آن روشن هستند.



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 16:33
ALI MIRZAIE

 اگر می ‌خواهید از جمع دوستان‌تان عکس بگیرید، تصویر شما نیز توسط دوربینی که به سمت عکاس تعبیه شده، روی صفحه‌ نمایش ظاهر می شود.

باشگاه خبرنگاران، از دوره ای که دوربین های عکاسی در خانه ها رواج پیدا کرد، این دغدغه برای گیرنده عکس وجود داشت که خودش نیز در تصویر ضبط شده حضور داشته باشد. با پیشرفت تکنولوژی و استفاده دوربین ها از تایمر، این مشکل تا حدودی رفع شد اما باز هم نیاز به مکانی ثابت و مناسب برای قراردادن دوربین بود.

اگر چه تاکنون دوربین‌ های دیجیتالی زیادی با امکانات ویژه به بازار عرضه شده ولی نمونه ای که اخیرا معرفی شده در نوع خود بی‌ نظیر است.

این دوربین دیجیتالی چنانچه عکاس هنگام عکاسی مایل باشد، می ‌تواند همزمان علاوه بر سوژه مورد نظر، تصویر خود را نیز روی صفحه ‌نمایش مشاهده کرده و همزمان دو تصویر را با هم در یک عکس داشته باشد.

هم عکاس باشید و هم در عکس +تصویر

برای مثال اگر می ‌خواهید از جمع دوستان‌ تان عکس بگیرید، تصویر شما نیز به عنوان عکاس توسط دوربینی که به سمت عکاس تعبیه شده است، روی صفحه‌ نمایش ظاهر شده و با فشار دکمه، هر دو تصویر (تصویر دوستان شما و خود شما) با هم در یک عکس قرار می‌ گیرد.

وجود دوربین دوم که عمدتا در گوشی های تلفن همراه با قابلیت تماس تصویری به کار می رود، باعث انجام این کار در دوربین فوق می‌ شود.



           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 15:39
ALI MIRZAIE

 

مراقب این ایمیل مشکوک باشید + راه حل

“سلام .من ای‌میل آدرسم را عوض کردم از این به بعد با این ای‌میل آدرس به من میل بزنید” شاید شما هم ایمیلی با این مضمون دریافت کرده باشید که طی هفته گذشته برای برخی از کاربران اینترنت ارسال شده است.



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 15:37
ALI MIRZAIE

 فرد نفوذی به داخل سیستم نامه های الکترونیکی پایگاه مطالعاتی آب و هوا در انگلستان، نامه ها و مدارکی را از این پایگاه بر روی اینترنت منتشر کرده که نشان می دهد دانشمندان با پیچیده کردن اطلاعات و فریب مردم قصد باوراندن تئوری گرمای جهانی را دارند اما دانشمندان اعلام کرده اند متن این نامه ها تغییر پیدا کرده و تنها نشان می دهند که دانشمندان در حال گفتگوهای بی پرده و صریح در رابطه با بحران گرمای جهانی بوده اند.

در ادامه لیستی از مشهورترین هکرهای جهان که هر یک خسارات قابل توجهی را به شرکتهای مختلف وارد آورده اند و در نشریه تلگراف منتشر شده است، ارائه می شود.



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 15:35
ALI MIRZAIE

 آیا می خواهید در پرطرفدارترین شبکه اجتماعی جهان کاربر آداب دانی باشید که باعث آزار و مزاحمت دیگران نمی شود؟ این چند نکته ساده و مهم را که سایت های فن آوری توصیه می کنند، رعایت کنید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرگزار دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از دویچه وله، حالا دیگر کمتر کسی را می توان پیدا کرد که اهل وب گردی و جهان مجازی باشد و عضو فیس بوک نباشد. خیلی ها دیگر به جای ردوبدل کردن شماره تلفن و ای میل، اول اسم یکدیگر را در فیس بوک جست وجو می کنند و برای هم درخواست دوستی می فرستند.

شمار بیشتری از کاربران هم حالا در فیس بوک از حال و احوال دوستان خود در سراسر دنیا باخبر می شوند و حال و روز خود را قبل از هرکجا، در فیس بوک استاتوس می کنند. فیس بوک هم مثل هر جامعه ی بزرگ دیگری کم کم قاعده و آداب خودش را پیدا کرده است.

اگر می خواهید کاربر آداب دان و معقول این جامعه ی مجازی باشید که فعالیت هایش برای دیگران دردسر ندارد و موس کامپیوتر دوستان تان روی دکمه ی “هاید” کلیک نمی کند تا فعالیت های شما از چشم شان دور شود، نکته های زیر را که سایت فن آوری “بازفید” و “مشبل” توصیه می کنند، رعایت کنید:



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 15:32
ALI MIRZAIE

 این اولین بازی از سری مکس پین می باشد که توسط شرکت Remedy Entertainment ساخته نشده است و همچنین توسط خالق این بازی یعنی Sam Lake نیز نوشته نشده است. رهبری نویسندگی بازی بر عهده ی Dan Houser بوده است. کسی که اکثر نسخه های GTA را نویسندگی کرده است، همچنین او کسی است بازی RDR را نویسندگی کرده بود. مکس پین ۳ (به انگلیسیMax Payne ۳)‏، یک بازی سبک سوم شخص تیراندازی از سری مکس پین توسط راک‌استار ونکوور ساخته و توسط شرکت راک‌استار گیمز در مارس ۲۰۱۲ برایپلی‌استیشن ۳[۴]، ایکس‌باکس ۳۶۰ و در سال ۲۰۱۲ برای ویندوز[۵] منتشر می‌شود.[۶]

Maxpayne3.png



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 10:30
ALI MIRZAIE

 دیگر کمتر کاربر و گیمری پیدا می‌شود که نسخه‌ای از بازی پرندگان خشمگین را بر روی تلفن همراه خود نصب نکرده و یا بر روی رایانه خود آنرا تجربه نکرده باشد.

بهمین دلیل نشریه آسیا تصمیم گرفته است که یک پرونده از این بازی و تاریخچه آن و سایر نکاتی که شاید برای علاقمندان این بازی جالب باشد را در پرونده‌ای جمع و جور تقدیم خوانندگان خود بکند.

 



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 10:24
ALI MIRZAIE

 این ساعت مچی به شما اجازه می دهد تا تماس ها، متون، برنامه ها، فیس بوک، توییتر و چیزهای بیشتر را بدون نیاز به  این که گوشی خود را از جیب در بیاورید،در کنار آستین خود،در دسترس داشته باشیدکه صفحه نمایش این ساعت نیز از نوع OLED 1.3 اینچی  می باشد.

شما به راحتی می توانید از طریق بلوتوث این ساعت دوست داشتنی را به موبایل خود متصل کرده و لذت استفاد از اسمارت فون را دوچندان کنید.همچنین می توانید موزیک های در حال پخش خود را به راحتی کنترل کنید و دیگر نیاز به بیرون آوردن گوشی از جیبتان نیست.

 

 



           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 10:22
ALI MIRZAIE

 سخت افزار گوشی های موبایل بسیار ظریف و حساس است و در صورت عدم توجه به آن ها به سادگی خراب می شوند و مشکل پیدا می کنند و باعث می شود که قسمت نرم افزاری گوشی هم مشکل پیدا کند. در ادامه ۱۰ نکته بسیار مهم را برای افزایش سرعت، کارآیی و طول عمر گوشی های موبایل ذکر کرده ایم.

Http://NetWizard.ir



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 10:19
ALI MIRZAIE

 آیا تاکنون به این فکر کرده اید که با گوشی آیفون خود به تماشای فیلم آن هم به صورت سه بعدی بنشینید؟ شاید در جواب بگویید این گوشی محبوب چنین امکانی را ندارد اما باید گفت یکی از نقاط قوت آیفون علاوه بر اپلیکیشن های کاربردی و زیاد، لوازم جانبی و ابزار ارایه شده توسط شرکت های گوناگون برای استفاده بهتر و راحت تر از این محصول اپل است.

 

iPhone-3D-Viewer

 یک شرکت ژاپنی ابزاری جالب عرضه داشته تا بتوان با iphone به تماشای فیلم های سه بعدی پرداخت. در واقع این ابزار یک کیس مخصوص آیفون است که گوشی درون آن قرار گرفته و با دو چشمی آن می توان صفحه نمایش را به صورت سه بعدی تماشا کرد.با این کیس می توان به سادگی فیلم های آپلود شده بر روی سایت یوتیوب را سه بعدی مشاهده کرد. قیمت این وسیله و ایده نسبتا خوب ۲۵ دلار می باشد.



           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 10:17
ALI MIRZAIE

 شما فناور.ی معرکه ی Super AMOLED در صفحه نمایش سامسونگ گالاکسی s2 دیده اید؟ شما دیده اید که رنگ ها چقدر طبیعی و زنده هستند و شمارو محو خودشون میکنن در این صفحه نمایش ها؟ بزودی شما اندازه بزرگتری از آن رو در تبلت سامسونگ گالاکسی تب 7.7 خواهید دید. اولین تبلتی که از این فناوری استفاده میکند. این یکی از قابل توجه ترین تغییراتی است که نسبت به گالاکسی تب 7 اینچی سامسونگ رخ داده است. یکی دیگر از این تغییرات، تغییر سیستم عامل از 2.2 به 3.2 میباشد. همچنین بخاطر فناوری HSPA+ و LTE سرعت اینترنت آن به 21 مگابیت بر ثانیه میرسه که همین باعث شده است که بتوان ویدئوهای آنلاینFull HD 1080p رو به راحتی تماشا کردتبلت سامسونگ گالاکسی تب 7.7 Samsung Galaxy Tab



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 9:23
ALI MIRZAIE

 

آشنایی با ابر رایانه و بررسی سرعت آن

از ابر رایانه ها که معمولاً با شنیدن آن به ذهن اکثر افراد سیستم های بزرگ که در یک اتاق نگهداری می شوند می رسد در بسیاری از امور مانند مدیریت صلاح ها و بمب های اتمی ، دفاع نظامی و امکان سنجی در آن ، مدیریت سیستم های مکانیکی بزرگ ، تحقیق درباره انرژی ها و تولید آن و … استفاده می شود. فکر می کنید یک ابر رایانه چقدر می تواند سریع باشد ؟ مثلاً ابر رایانه های امروزی چند برابر سیستم شما سرعت دارند ؟ در طول تاریخ روند رشد و تکامل ابر رایانه ها چگونه بوده است ؟ این سوال‌ها و بسیاری سوالات دیگر که ممکن است درباره این سیستم ها به ذهن شما برسد را قصد داریم در این نوشته از تورتک پاسخ دهیم و به صورت سطحی و ساده با ساختار و ویژگی های ابر رایانه ها آشنایی پیدا کنیم.

 

ابر رایانه ها چقدر سریع هستند ؟






ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 9:22
ALI MIRZAIE

قويترين ابرکامپیوتر ايران و خاورميانه با سرعت ‪ ۸۶۰‬گيگافلاپ در دانشگاه صنعتي اميركبير ساخته شد.

 

با ساخت اين سامانه كه قويترين ابرکامپیوتر فوق سريع ساخته شده در خاورميانه محسوب مي‌شود، ايران به جمع چند كشور پيشرفته داراي اين فناوري مي‌پيوندد.



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 9:18
ALI MIRZAIE

 یوتیوب (به انگلیسی: YouTube)‏ سومین وب‌گاه پرطرفدار دنیا پس از فیس‌بوک و گوگل و پیش از یاهو! و بزرگترین شاخهٔ گوگل است که در نوار ابزار این وب‌گاه دیده می‌شود. یوتیوب معروف‌ترین وب‌گاه بارگذاری و تماشای ویدئو است که توسط سه کارمند پی‌پل در فوریه سال ۲۰۰۵ ایجاد شد. چاد هرلی، استیو چن، و جاوید کریم پس از موفقیت‌های وب‌گاه فلیکر، تصمیم به ایجاد یوتیوب گرفتند.

این شرکت در سان برونو، کالیفرنیا و با استفاده از آدوبی فلش ویدئو و اچ‌تی‌ام‌ال۵ برای نمایش انواع ویدئوها مانند کلیپ‌های فیلم، کلیپ‌های تلویزیون و کلیپ‌های موسیقی و هم چنین فیلم‌های وبلاگ‌ها و فیلم‌های اوریجینال ایجاد شده‌است. این شرکت به کاربرانش این امکان را می‌دهد که ویدئوها را بر روی صفحات وب، وب‌نوشت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. این وب‌گاه قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای سه‌بعدی و آناگلیف را دارد و با فرمت‌های مختلفی از جمله فلش ویدئو سازگاری دارد. ویدئوهای این شرکت را می‌توان در پلی‌استیشن ۳، وی، وایکس‌باکس لایو نیز تماشا کرد. نسخهٔ تلفن همراه این وب‌گاه به صورت یک نرم‌افزار بر روی پلت فرم اندروید نیز در دسترس است.

ویدئوی چارلی انگشت منو گاز گرفت پربازدیدترین ویدئوی یوتیوب است که در ماه مه سال ۲۰۱۱ بیش از ۳۷۵ میلیون بار بازدید شد. ویاکوم از شرکت‌های علیه یوتیوب بود که با رای دادگاه به منظور انتشار ویدئوهای خصوصی‌اش در این وب‌گاه، ۱ میلیارد دلار از یوتیوب خسارت گرفت. این وب‌گاه مجهز به سیستم تشخیص حق تکثیر است و ویدئوهای نقض حق تکثیر را بر روی وب‌گاه منتشر نمی‌کند. البته این سیستم گاهی اوقات دچار اشتباه می‌شود.

بیشتر ویدئوهای این شرکت توسط افراد عادی و بعضی از ویدئوها توسط شرکت‌ها و رسانه‌هایی مانند سی‌بی‌اس، بی‌بی‌سی، هیولو، ویوو و برخی سازمان‌های دیگر و برخی توسط خود یوتیوب بارگذاری شوند. افراد ثبت نام نکرده بارگذاری‌هایشان محدود است؛ اما افراد ثبت نام کرده می‌توانند ویدئوهای نامحدودی را بارگذاری کنند. فقط کاربران ثبت نام شدهٔ به سن ۱۸ سال رسیده اجازهٔ بارگذاری ویدئوهایی با محتوای توهین آمیز را دارند. سرانجام این شرکت توسط شرکت ال‌ال‌سی پایه‌گذاری شد و در نوامبر ۲۰۰۶، توسط شرکت گوگل با قیمت ۱٫۶۵ میلیارد دلار آمریکا خریداری شد و هم‌اکنون از شاخه‌های گوگل است.

یوتیوب پس از پخش ویدئوهای مربوط به اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ در ایران فیلتر شد. مدتی پیش، چاد هرلی از سمت مدیریت کل یوتیوب کناره گیری کرد و یک مرد ۳۳ سالهٔ ایرانی-آمریکایی به نام سالار کمانگر را به عنوان مدیر کل یوتیوب منصوب کرد.



ادامه مطلب ...


           
شنبه 9 دی 1391برچسب:, :: 21:25
ALI MIRZAIE

درباره وبلاگ


سلام دوستان من علی هستم از این که از وبلاگ من دیدن میکنین ازتون متشکر هستم امیدوارم خوشتون بیاد!!!
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان everything و آدرس alijjon98.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->


Alternative content